Effektmätning

En effektmätning tar ca 90 minuter.

Då ansluter vi utrustning till din bil.

Kör 3 st dynamiska svep. Från önskat startvarv till önskat slutvarv på motorn.

Tre svep kör vi för att försäkra oss om att uppgifterna är korrekta.

Vill ni t.ex köra olika laddtryck vid svepen så är det ok, förutsatt att reglering för detta finns lätt åtkomligt och är väl fungerande.

När detta är avklarat skriver vi ut papper på effekten i din bil.

HK/Nm i motor och på hjulen.

Priser effektmätning:

En effektmätning kostar 1500kr enligt specifikation ovan.

För övriga tillägg önskemål under körning tillkommer timdebitering på 1200kr/tim.

Justering / Mappning

Att justera in en motor tar allt från ett par timmar till flera dagar.

Det beror helt på vilken typ av motor det är, vilket motorstyrsystem som används etc.

Men den mest avgörande faktorn är vart man vill lägga ribban.

Det går i princip att lägga hur många timmar som helst, bara på optimering.

Vi rekommenderar alltid en heldag vid injustering av eftermarknads motorstyrsystem.

Många gånger behövs mer än så om kallstarter etc ska fungera till 100%.

Bilen är ju trots allt bara kall i ett ögonblick vid första uppstart, även om den kommer på släp.

Vi arbetar med de flesta förekommande styrsystemen på marknaden.

Priser justering / mappning:

Halvdag 4000kr. (upp till 4 timmar)

Heldag 7000kr. (upp till 8 timmar)

Individuell mappning av original motorstyrsystem kostar från 10000kr.

Vissa undantag finns. Kontakta oss för mer information.

VIKTIGT! Läs detta noggrant!

För att vi ska kunna göra vårt jobb i Dynon, måste det vara ordning på grejerna!

Är det inte det får du som kund tyvärr lite för pengarna, då strul tar tid!

Förutsättningar för en lyckad dynodag:

  • Inga läckage! Avgas, bränsle, olja, vatten eller luft.
  • Provtryckning av tryckrör, intercooler och insug rekommenderas.
  • Motorn ska om möjligt vara uppstartad, varmkörd och kontrollerad / efterdragen innan mappning.
  • Gärna ha väl dimensionerade kylare och kylfläktar. Mycket effekt = mycket värme!
  • Avgassystemet ska ha någon form av slutrör, där avgasutsug kan anslutas.
  • Bränsletanken ska vara full, med bränslet ni önskar åka med.
  • Det måste gå att avaktivera antispinn och stabilitetssystem.
  • Har bilen låsbult till hjulen ska nyckeln finnas på plats.
  • Alla personer i lokalen ska vistas på anvisat område under körning.

  • All körning/mappning i Dynamometern och på vägen sker på EGEN RISK!
  • Streetpower ersätter INGA skador som kan uppstå i samband med mappning/effektmätning.